Blog


Seznam blogů

- Co Čech, to pedagog!
- O vzdělání a vzdělanosti.
- A ještě jednou o vzdělání, tentokrát o vzdělání o lidech.
- Polezeme „zpátky na stromy“?
- O tajemných bytostech zvaných „anonymní recenzenti“.
- „Neposlušné děti budou pochytány a utraceny!“
- Povolební …
- „Mantra“(?) zvaná kritické myšlení …
- Vyznat se v emocích …
- O té jedné správné! metodice …
- „Ale vždyť učitel je přece také herec!“
- Za pozvání „extremisty“ jako materiálu na seminář snížil děkan FFUK dr. Zdeňku Zbořilovi  plat na úroveň „prodavačky v samoobsluze“. (Britské listy, 2001); Estébák Lorenc na akademické půdě … byla nepřijatelným způsobem pošpiněna! (Reflex, 2018) Koho si pozvu, to je moje věc! (Valenta, kdykoliv)
- Píše čtenář Reflexu renomovanému českému psychiatrovi:
- Zahýbání …
- Emoce a volby a „psycho-vzdělání“(?)
- O fakt silně zakotvené teorii.
- Manipulace, veřejný prostor, vzdělání aneb Safra, kdo mě asi za ten blog platí?
- O postojových cílech
- To už přece dávno dělám …
- Poznámky k pedagogice krizí − v čase té koronavirové …
- Global Teacher Pedagogika aneb O čem přemýšleli finalisté GTP CZ 2020
- Zkušenostně reflektivní učení a formativní hodnocení
- „Tys měl říct, že ona ti takhle nemá říkat …“ aneb O schématech na druhé
- Osobnostní a sociální výchova je povinným předmětem!
- Strašidlo formativního hodnocení obchází Českou republikou
- „Pub education“ aneb (volně vztato) „Vzdělávání z hospody“
- „Studenti pedagogiky pomáhají s doučováním na prvním stupni!“ (… jenže … ???)
- Student má nejen mozek, ale taky srdce, duši a tělo … aneb psychohygiena jako učivo v době pandemické
- 40 procent pedagogů do 34 let vnímá covid jako běžné virové onemocnění a očkování proti němu jako nebezpečné …
- Pedagogika má v nabídce skoro všechno, jen to nemá dárkově zabalené …
- „Voda je suchá! Je to můj názor! A na ten mám právo!“ aneb Smrt expertnosti a globální narcismus.
- „Co je mu platný, že je inžinýr! Vždycky nakonec taky záleží na povaze!“
- Odpírači, popírači, anti-kdokoliv … rozdělená společnost? Co na to vzdělá(vá)ní? Je to šance pro změny v kurikulu.
- Velká(?) revize RVP ZV …
- Požár v Českém Švýcarsku a edukace ve veřejném prostoru (aneb kdo za to může aneb strach je přirozený regulátor lidského chování aneb „flastry“ za blbost a egoismus …)
- Wellbeing, tedy velbýjink, čili spokojenost.
- Co a kde jsou hranice etiky akademického pracovníka při jeho „pohybu“ ve veřejném prostoru? (na příkladu docenta Havlíčka, z pera docenta Valenty)
- „Na filozofické fakultě“ aneb Můj život pod průměrem a co na to pomáhá.


Wellbeing, tedy velbýjink, čili spokojenost

Tak se nám tu rozmohlo takové slovíčko … „No představte si, co jsem dneska četla,“ zaslechl jsem z druhého konce stolu (scházíme se u něj v obecní hospodě v pátek): „Děcka budou mít teď nějaký předmět velbýjink.

Čtěte více
Velká revize RVP ZV

Kovid, Putin, válka, drahota, globální oteplování, odklady jeho řešení, dezinformace, rizika sociálních sítí, rozdělovací aktivity typu „Češi proti Čechům“ (za záminku se nyní vydávají ukrajinští uprchlíci), globální narcismus, depresivita dětí atd. atd.

Čtěte více
To už přece dávno dělám …

„Učit děti komunikovat? Ale to já už (přece) dávno dělám! Když dítě vytáhnu k tabuli a zkouším, tak ho přece učím komunikovat!“, rozhorlila se před mnoha lety v Respektu ...

Čtěte více
O postojových cílech

Na postojové cíle jsem tak trochu skutečně „narazil“ ještě coby student učitelství. Ani se neptejte, kdy to bylo … ale když jinak nedáte, tak tedy v 70. letech (XX.!! stol.). Ta časová lokalizace nicméně není nedůležitá.

Čtěte více
O fakt silně zakotvené teorii

Tyto blogy čte, podle všeho, jen velmi málo lidí, tak si tentokrát troufnu brnknout do vlastních řad v naději, že uniknu tomu, aby mi na oplátku nějaký akademik vyprášil kožich.

Čtěte více
Emoce a volby a „psycho-vzdělání“(?)

Tři skutečně vyřčené výroky. První: „Drahoše jsem nevolil/a za prezidenta, protože nosí brejle, ale nemusel by …“. Druhý: „Babiše volím, protože tak statečně čelí všem útokům proti sobě.“ ...

Čtěte více
Zahýbání …

Ne, opravdu ne, o TOTO nepůjde. Je mi líto, jestli zklamu případné čtenáře, kteří se těšili na něco lechtivějšího. Půjde o něco úplně jiného.

Čtěte více
Ale vždyť učitel je přece také herec!

Šediny (byť i skryté přelivem) letitých pedagožek jest nutno míti v úctě. Ale ‒ jakkoliv byla teze o učiteli coby herci podporována pilně historkami z praxe ‒ dovolím si přece jen poněkud oponovat.

Čtěte více
O té jedné správné! metodice

„Noale to, co nám tady říkáš, tak tak to není! Docentka [co já vím, třeba:] Švíbrprancová nám tvrdila, že lidské činnosti jsou tyhle tři: hra, práce a učení.

Čtěte více
Povolební …

O té neděli povolební vydali jsme se společně s životní družkou k večeru do obecní hospody. Nikoliv kvůli volbám, leč kvůli jídlu s přáteli.

Čtěte více
Co Čech, to pedagog!

Někdy vážně závidím zdravotníkům, jaderným fyzikům, ale taky třeba výtvarníkům. Samozřejmě, nezávidím jim vše a stále. A co že jim to tedy závidím?

Čtěte více
O vzdělání a vzdělanosti

Seděli jsme na zahrádce před výčepem s kamarády z dětství a povídali o všem možném. Samozřejmě došlo i na politiku, tedy de facto na politiky.

Čtěte více

29. 11. 2018

Za pozvání „extremisty“ jako materiálu na seminář snížil děkan FFUK dr. Zdeňku Zbořilovi plat na úroveň „prodavačky v samoobsluze“. (Britské listy, 2001); Estébák Lorenc na akademické půdě … byla nepřijatelným způsobem pošpiněna! (Reflex, 2018) Koho si pozvu, to je moje věc! (Valenta, kdykoliv)

Už jste to slyšeli? Nejnejexšéfestébé, Alois Lorenc, byl součástí panelové debaty o 17. listopadu na Fakultě sociálních věd UK. Tam se mj. připravují novináři. „Fakulta sociálních věd by se měla rozhodnout, zda vychovává „hlídací psy demokracie“, novináře, anebo zda je zařízením na seznamování studentů s grázly,“ vylil si srdce např. Reflex (ano, samozřejmě!, ústy J. X. D. : – ), čemuž rozumím tak, že tento časopis prostě ví, co se na akademické půdě má a co ne. Hm, tedy nic ve zlém, ale skoro bych řekl, že se tímto Reflex překvapivě dostává na takovou stranu vnímání zdejších vysokých škol, po níž občas bloudí i jistý Zeman …

Čtěte více

Xx

Xx

Xx

Xx